lauantai 9. helmikuuta 2013

Boys, boys, boys...

page22 page87


Mulla kävi tossa muutamisen päivä sitten mielessä, että voisin höpötellä täällä vähän mun parisuhde asioista! ("Mistä parisuhde asioista"...)
No jokatapauksessa mulla on jo tän ikäisenä paljon kokemuksia takana, ja vielä enemmän edessä. En nyt noilla kokemuksilla tarkoita monia eri suhteita, koska itseasiassa heti alkuun mainitsen, etten ole ikinä ollut kunnolla parisuhteessa. Jokatapauksessa oon oppinut poikien avulla paljon asioita itsestäni! Ensinnäkin mä oon tosi huono päsemään yli jostain pojasta, jonka kanssa mulla on mahdollisesti ollut jotain säpinää ja mennyt hyvin. Sen takia oonki nyt tehny itselleni parhaaksi olevan päätöksen, että pidän tällä hetkellä hieman taukoa, enkä nyt lähde pahemmin metsästelemään ketään poikaa. Tohon päädyin mun uuden vuoden lupauksen takia. Olin päättänyt, että huonot ja negatiiviset asiat joihin voin vaikuttaa positiivisesti, niin niihin mä myös vaikutan! En pahemmin nyt jaksais kärsiä mistään "sydänsuruista", enkä halua että mun pää ja mieli sekoaa sellasen takia nyt, kun yritän kevään vielä tsempata ja pinnistellä koulun kanssa! Eli lyhyesti sanottuna en halua aiheuttaa itselleni lisää pahaa mieltä jonkun epäonnistuneen poika-asian suhteen.

Viime syksyn puolella aloin myös tekemään mussa itsessäni sellasia sitoutumiskammon tapaisia havaintoja. Tottakai tässä iässä kyseinen asia on ihan yleinen ja normaali. Mä vaan rupesin huomaamaan, että usein mulla tapahtuu niin, että alan jossain vaiheessa pojan kanssa olevaa juttua ns. perääntyä ja alan pelkäämään että se poika kenen kanssa mä mahdollisesti oon tullut hyvin juttuun ja edennyt jotenkin, on mun kanssa niin paljon tekemisissä, että se huomaa pian mussa ne kaikki viat jota itsessäni en osaa hyväksyä, jonka jälkeen "tää poika ei enään halua mua". (-Tästä tekstistä tulee tosi sekava, mutta näitä asioita on niin hankala selittää...)
Jos se poika huomais ne mun viat, niin silloinhan mun oma viha niitä vikoja kohtaan vaan kasvais. En siis aina osaa jostain vaiheesta lähtien jatkaa pidemmälle. Mä oletan ja uskon, että se johtuu siitä, että ne pojat joiden kanssa mulla on käynyt noin, ei siis ole olleet niitä "oikeita". Kyllä mä sitten tulen huomaamaan kun "se oikea" tulee vastaan. 

Mä luotan aika paljon mun vaistoon ja siihen mitä tulevaisuus vaan tuo tullessaan! Tottakai mä aina unelmoin, että kuinka ihanaa olisi, jos mulla olisi poikaystävä joka ois mulle kuin paras kaveri; Jonka seurassa voisin olla oma itseni, jonka kanssa voisin tehdä vaikka mitä häpeilemättä, joka ois puolestaan valmis auttamaan ja kuuntelemaan mua, ja mä sitä! Mulle vaan kaikki parisuhdeasiat ja sydänsurut on tuottanu niin paljon harmia, että ajattelin nyt jättää pojat siinä mielessä vähän syjemmälle. Mä siis yritän ehkäistä ylimääräisen kurjan olon joka mulle voisi muuten sattua!

Eipä siitä haittaa olisi jos nyt löytäisinkin mun elämäni rakkauden, miten vaan, niinkin voi sattua! Mutta nyt mä keskityn pääsääntösesti kouluun ja muutenkin yritän pitää yllä tätä mun henkistä hyvää oloa, joka on tässä parin viikon aikana nyt jotenkin päässyt vähän laskemaan... Mutta niinkuin itse sanoin, elämässä on alamäkiä ja ylämäkiä. Ei elämä tuntuisi koskaan "huipulta" jossei välillä ois alamäkiä tasapainottamassa.
 -Valitsisitko linnanmäellä mielummin tasaisesti menevän, ehkä vähän tylsän karusellin, vai vuoristoradan, joka välillä nousee ja laskee? -No vuoristoradan tietty!
Noi kaks esimerkkiä on kuin kaksi eri elämää! Elämän kurjat ja huonot asiat on vastapainona niille hyville, mutta omalla halulla ja yrittämisellä ne kurjat jutut saa tuntumaan pienemmiltä!

Mä luultavasti palaan vielä piakkoin tähän aiheeseen, mutta tääkin teksti on saanut mittaa nyt jo sen verran, että ajattelin kirjotella myöhemmin lisää kyseisestä aiheesta mikäli teitä kiinnostaa( ?), koska en saanut mun kaikkea asiaa mahdutettua vielä tähän...

Kaikille mun lukijoille tsemppiä ja jaksamistä talveen, pusuja!


8 kommenttia:

  1. tosi kiva teksti! mukavaa että pystyt olemaan noin avoin (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Johan menikin aikaa ton romaain kirjoittamiseen! :D Musta on helpoin saada oikea kuva, kun oon avoin :)

      Poista
  2. hyvin kirjotettu teksti, pidin paljon! :)

    VastaaPoista
  3. TOSI hyvää tekstii roosa ! :) et varmaan oo ainoo joka on tota mieltä, ja hyvä et pystyt käsittelemään sitä järkevästi :)
    plussaa vielä siitä et kirjotat tosi hyvin ja sujuvasti. sun blogii on mielenkiintoista lukee ! videopostaus ois pitkästä aikaa kiva. ja voisit tehä postausta sun hiustenhoidosta, oisko mitää ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hyviä ideoita! ;) Tosi kiva jos tykkäsit! Mä pyrinkin tuomaan mun kannan esiin järkevästi ja ymmärrettävästi, joten mukavaa jos se mun asia välittyi sinne ruudun toiselle puolelle! ;)

      Poista
  4. Hyvä teksti! :) En viitsi tulla nimellä kirjoittelemaan sillä tiedät mut enkä halua että kuitenkaan tunnistat. Oon huomannu vähän samaa. Lisäksii.. kiinnostun pojasta mutta jos hän osoittaa kiinnostusta muhun niin juoksen pakoon. Tai jos kiinnostun kaverimielessä ja käyn ulkona hengailemassa hänen kanssaan niin tulee tunne etten halua ees tavata sitä enää koskaan. En tiedä mitä teen tän kanssa! Osaisitko auttaa miten päästä ahdistuksesta eroon? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kannattaa ihmeessä tulla nimellä puhumaan mulle! Oon aina valmis juttelemaan! Voin täällä blogissa vaikka joku kerta vastata rakentavasti ja auttaen tähän kommentiiin! :)

      Poista