keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Ensimmäisen koeviikon ensimmäinen koe!

IMG_5181_Fotor_20130827 IMG_5237_Fotor_20130830 IMG_6207_Fotor_20130917 IMG_5813_Fotor_20130917


Ensimmäisen koeviikon ensimmäinen koe takana!
Onnistuin jotenkin ihmeellisesti synnyttämään itselleni kauheen isot paineet tän ekan koeviikon suhteen. Oon normaalistikin tosi kova jännittämään asioita, varsinkin sellaisia, jotka eivät oo mulle ennestään tuttuja. Ei mulla ollut aavistustakaan että ottaisin niin isot paineet tosta ekasta kokeesta. Luulisin sen johtuvan siitä, kun niin moni on painottanut ton mantsan kurssin olevan haastava yms. Mun eka koe oli siis maantiedon koe, jota varten tein paljon muistiinpanoja ja mietin niitä asioita kunnolla läpi. Ysiluokalla mun koulunkäynti alkoi huonontua yhtenä syynä se, että huomasin mun paineiden kasvavan aina sitä enemmän mitä enemmän luin jolloin sain lisää tietoa ja tajusin olevani aivan hukassa jonkin osa-alueen kanssa. Tästä syystä jätin lukemisen niin vähälle, ettei suurta stressiä pääsyt syntymään.

Nyt mulla on tosi paljon kevyempi olo, kun toi ensimmäinen koe on ohi ja mulla on nyt oikea käsitys siitä, mitä tää lukio suunnilleen tulee olemaan. Joistain vanhemmista lukiolaisista on varmaan tyhmä lukea tälläistä höpinää, kun joillekkin se on niin itsestään selvää. Mä en tosiaan oo ainoo joka on stressannut tän koeviikon alun suhteen, ja sehän on tällaisena ensikertalaisena ihan normaalia. Oon kuullut monen lukion aloittaneen kaverinikin suusta, kuinka tuntuu stressaavalta ja ahdistavalta. Mutta nyt kun tää eka koe on mun kohdalla ohi, niin olokin on kevyempi.

Eilinen ilta mulla meni lukiessa sitä mantsaa ja kaventaessa mun verkkareita jotka päätin laittaa kokeeseen kun en jaksanut mitään epämukavia farkkuja aamulla kiskoa jalkaan.
Aloittaessani lukemaan tätä koeviikkoa varten, huomasin että olisin voinut olla tunnilla aktiivisemmin kuulolla niin koeviikolla tarvitsisi tehdä vähemmän töitä oppimisen eteen.


1 kommentti:

  1. Haha, jos jonkun mielestä eka mantsa on ollu vaikea niin se toinen on sitte ainaki jo ihan ku ala-asteelle ois takas tullu :) tai vähintään kolmas jo.. Oikeestihan se eka on kans ihan helppo, maantiedon kokees ei tarvii samal tavalla soveltaa ku josain terveystiedossa tai psykassa! Ja ei kannata luoda itelleen paineita sen takii et joku muu on sanonu nii, jokanen on hyvä/huono jossain aineessa, ja se riippuu vaan itestään:) itsestäänselvyyksiä, mut pointti oli se et se on omast asenteesta kiinni miten sen lukion kokonaisuudessaan taputtelee :-D

    VastaaPoista