sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Vohveliunelma, nam!

IMG_3178df_Fotor IMG_3165_Fotor

Oon pari viikkoa himoinnut ihan hurjasti vohvelia jäätelön ja mansikoiden kera. Toissaviikolla tulin kuitenkin kipeäksi eikä mikään ruoka uponnut muutamaan päivään. Eilen sain vihdoin toteutettua mun vohveliunelman! Aamulla piipahdin vain käväisemässä koulussa, koska mitään koetta mulla ei ollut. Sen jälkeen suuntasin kauppaan ostamaan vähän aineksia tota varten. Ajattelin laittaa ensin pientä herkkua mulle ja äidille, mutta seuraan liittyi myös mun pikkusisarukset sekä pari päivää sitten Espanjasta kesäksi Suomeen tullut mummini. Pieni herkkuhetki äidin kanssa siis vaihtuikin "tervetuloa suomeen mummi" -hetkeksi, mutta kiva niin!

Tolla ohjeella jokaisen viiden syöjän massukat tuli täyteen, eli onnistuin arvioimaan taikinan annostuksen aika nappiin. Pitkään aikaan en ole vohveleita tehnyt, joten pari ensimmäistä paistosta vohveliraudan kanssa meinasi saada mut jo aivan toivottomaksi, vaikka kyseessä olikin ihan yksinkertainen ohje. Lopputulos näyttää silti ihan hyvältä vaikka alku näyttikin heikolta, hah!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti