maanantai 13. kesäkuuta 2016

Shrimp salad

Tänään valmistin lounaan monen tunnin suunnittelun seurauksena. Mun koko aamun lenkki meni suunnitellessa, kuinka aion maustaa katkaravut ja mitä laitan niiden kanssa… Jollain oli ilmeisesti siis jäänyt vähän nälkä vielä aamuisen puuronkin jälkeen.

Oon aina ollut aika nirso ruokailija, mutta pikkuhiljaa tässä iässä alkaa näyttää siltä, että oon pääsemässä yli näistä ruoka-ällötyksistä. Maissi, sienet, kukkakaali, parsakaali, pavut, katkaravut, parsa… -Nykyään ihan mun lemppareita, kun joskus vuosia taaksepäin sienen tunkeminen suuhun tuntui todella vastenmieliseltä. Katkaravut ovat siis yksi mun uusista herkullisista makuelämyksistä! Mun kohdalla salaisuus lienee maustamisessa, jossa onnistuin tänään aika hyvin.

Paistoin valkokatkaravun pyrstöjä oliiviöljyssä valkosipulin kera. Maustoin ne currylla, paprikamausteella, suolalla, musta- ja valkopippurilla. Pippurit ovat myös mun uusi lemppari. Niillä saa niin hyvän maun ruokaan. Välillä oon niistä liiankin innostunut ja ruoasta tuleekin hiukkasen liian vahvaa… Katkarapujen kanssa laitoin rucola -salaattia, avocadoa ja parmesan juustoa! Ja koska tiesin makeannälän yllättävän, jälkkäriksi herkuttelin tummia viinirypäleitä. Simppeli, mutta vallan herkullinen lounas!

  IMG_87534g_FotorIMG_8771_Fotor

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti